MADINAH

Salam...
Rombongan kitaorang sampai Madinah lebih kurang pukul 3 pagi...bila kaki jejak je airport Madinah air mata dah bergenang..rasa antara percaya atau tidak yang diri ini dah berada kat Madinah...tempat yang paling tenang...Sampai hotel terus check in then bersiap untuk solat Subuh..Sepanjang berjalan ke Masjid Nabawi hati rasa berdebar..Ya Allah syukur atas apa yang hambamu ini perolehi...Solat yang sayu sbb tiba2 teringat arwah mak dan abah...Sebenarnya x banyak gambar yang di ambil..entahlah hati rasa x berminat nak bergambar..

Cantik kan permandangan awal pagi..

Gambar dengan Kak Ju dari Aloq Setaq dalam masjid..
Sepanjang di Istanbul, Madinah dan Mekah saya dapat kenal kakak2 yang cukup baik yang banyak bimbing saya...rasa macam satu keluarga..sampai sekarang hati sentiasa rindu dekat diorang...


Alhamdullillah..sepanjang di Madinah macam2 saya dapat tengok..depan mata saya dan suami ..orang arab bergaduh..macam rusuhan..takut sangat...tengok macam2 perangat manusia seluruh dunia..betul kata orang dah pernah pergi..orang Malaysia ni lemah lembut...bukan macam lain2

Saya juga dapat masuk Raudah dua kali...kali pertama bersama jemaah yang dipimpin oleh ustazah dari Andalusia..memang banyak kena sabar..banyak yang saya kena lawan..lawan mata yang sangat mengantuk...lawan perasaan  marah dengan perangai jemaah dari negara lain  ..Alhamdullillah berjaya jugak...

Kali kedua saya masuk Raudah dengan kakak2 yang sangat saya sayang ni...Kak zizi, kak ana dan kak Bedah..kak jun x dapat sekali sbb ada urusan...kali ni saya lebih bersedia...sepanjang nak pegi saya berdoa semoga saya di permudahkan..bila dapat masuk saya dapat solat beberapa kali..Syukur jugak sebab dalam keadaan jemaah yang ramai saya dapat solat depan sekali bersebelahan Makam Rasullullah SAW..

Lepas keluar Raudah..rasa sayang nak tinggalkan Raudah

banyak jugak jubah yang saya beli di Madinah..bila baca review org yg pernah menunaikan umrah banyak yg kata jubah kat madinah lagi lawa dan murah...jadi saya banyak borong jubah untuk diri sendiri dan adik beradik..bila balik subuh memang seronok tengok view dan karenah orang2 berniaga...rindu la pulak...

Comments

Popular posts from this blog

HAPPY BIRTHDAY HAIKAL

JALAN-JALAN BATU PAHAT

DAPURKU BERASAP LAGI